Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wie kan mij helpen?
Waar ik nu toch ernstig benieuwd naar ben:

De eigenaar meld een probleem en dat de auto's meerdere malen naar de garage gaat en de garage alle mogelijke dingen doet om de boel weer aan het werken te krijgen. Hetgeen niet lukt. Ze doen toch hun best en wat dat aan gaat hulde voor de moeite..

Maar hoort daar ook een factuur bij ? Want ik kan me niet voorstellen dat je een klant geld durft te vragen voor het urenlang prutsen aan een auto zonder het probleem op te lossen. En ik hou dan mijn hart vast als ze het probleem wel oplossen. Krijg je dan al die uren doorberekend, of past men een tarief toe die bij een dergelijke reparatie hoort als het probleem doeltreffend was aangepakt en verholpen ?

Mijn ervaring is dat de garage steevast probeert toch de uren betaald te krijgen. Ik heb jarenlang kilometers gevreten met een vervoersmiddel en ik heb een paar van dit soort dingen meegemaakt. Ik had een goede relatie met de garage, maar toch kwamen dit soort dingen ook voor. Ik zat er dan altijd bovenop en zorgde er dan toch voor dat ik niet voor hun gepruts betaalde, maar enkel voor wat de reparatie normaal gesproken zou mogen kosten.

Ik wil mensen aanraden: hou voet bij stuk en zorg dat je een redelijk bedrag afrekent.

Technisch gezien:

Ik begrijp dat je teller kennelijk een digitale pickup heeft in de versnellingsbak. Dit zal dan een VR sensor zijn. Dit is een magneetje met een klein spoeltje. Als er iets onder het dashboard doorgebrand is, dan zou het zomaar kunnen zijn dat deze VR sensor ook doorgebrand is. Al is het aanbevelenswaardig de stekker van de VR sensor bij de bak los te nemen en de bedrading door te meten. Wie weet heeft de garage bij het demonteren de bedrading beschadigd. Het demonteren van een klokkenset kan best lastig zijn.

Of werkt de snelheidsmeter wel, maar de kilometerteller wel ? Dan zou ik het inderdaad in de teller gaan zoeken, maar dat is vreemd want die is 2 maal vervangen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord

Berichten in dit topic
wie kan mij helpen? - door vlietmark - 9 August 2006, 22:31
wie kan mij helpen? - door Marc1970 - 9 August 2006, 23:42
wie kan mij helpen? - door PP - 9 August 2006, 23:46
wie kan mij helpen? - door vlietmark - 10 August 2006, 16:00
wie kan mij helpen? - door J.velde - 10 August 2006, 18:05
wie kan mij helpen? - door Bozzma - 10 August 2006, 19:30
wie kan mij helpen? - door vlietmark - 11 August 2006, 09:05
wie kan mij helpen? - door Peter Timmer - 11 August 2006, 15:20
wie kan mij helpen? - door Bozzma - 12 August 2006, 10:26
wie kan mij helpen? - door vlietmark - 14 August 2006, 15:07
wie kan mij helpen? - door Bozzma - 16 August 2006, 11:22

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)