6 August 2006, 14:01
Ja, niet handig met electronica....
Nou ja, hoe handig moet je zijn ? Als je de draadjes maar kan trekken..
Voor enkel de ontsteking valt dat mee:
- Monteer een triggerwiel aan de krukaspoelie (wiel makkelijk te verkrijgen, sensor ook)
- trek een afgeschermde draad van de VR sensor naar het dashboardkastje
- Monteer een DIS bobine boven de kleppendeksel, bijvoorbeeld een van een Ford.
- Plug de bougiekabels in.
- Trek de 3 draadjes van de bobine naar het dashboardkastje
- Plaats in het dashboardkastje een EDIS module
- Sluit de EDIS module aan op een contactgestuurde + en een goede massa
- Sluit de draden van de bobine aan, een op de contactgestuurde +, 2 op de pennen van de EDIS.
- Sluit 2 draden aan op een MegaSquirt of MegaJolt en zorg dat die ook een geschakelde plus en massa hebben.
- Vervolgens kan je de boel instellen met de laptop in een 3d map.
Wat mij betreft een stuk makkelijker dan het afdraaien van een verdelerhuis, het plaatsen van een tussenas en het sourcen van een passende verdelkap.
MegaJolt is echt superleuk en erg goedkoop. De rest haal je van de sloop. Voordeel is een hele dikke 20.000 volt vonk en helemaal zelf in te regelen.
Goed en wel trek je dus minder dan 10 draden. Als je MegaJolt gebruikt hoef je amper te kunnen solderen. Mocht je het helemaal niet kunnen, PM me dan even, dan zet ik zo'n ding voor je in elkaar en zet ik er een kenveld in.
Hoe ga je aan de motor komen ? Het lijkt me een lastige motor om aan te komen. Deze motoren zijn destijds gemaakt voor die markten vanwege de ficale PK's. Zo werden er ook speciale uitvoeringen van BMW's gemaakt die net geen M3 waren. Als het maar veel PK's had en minder dan 2 liter inhoud.
Nou ja, hoe handig moet je zijn ? Als je de draadjes maar kan trekken..
Voor enkel de ontsteking valt dat mee:
- Monteer een triggerwiel aan de krukaspoelie (wiel makkelijk te verkrijgen, sensor ook)
- trek een afgeschermde draad van de VR sensor naar het dashboardkastje
- Monteer een DIS bobine boven de kleppendeksel, bijvoorbeeld een van een Ford.
- Plug de bougiekabels in.
- Trek de 3 draadjes van de bobine naar het dashboardkastje
- Plaats in het dashboardkastje een EDIS module
- Sluit de EDIS module aan op een contactgestuurde + en een goede massa
- Sluit de draden van de bobine aan, een op de contactgestuurde +, 2 op de pennen van de EDIS.
- Sluit 2 draden aan op een MegaSquirt of MegaJolt en zorg dat die ook een geschakelde plus en massa hebben.
- Vervolgens kan je de boel instellen met de laptop in een 3d map.
Wat mij betreft een stuk makkelijker dan het afdraaien van een verdelerhuis, het plaatsen van een tussenas en het sourcen van een passende verdelkap.
MegaJolt is echt superleuk en erg goedkoop. De rest haal je van de sloop. Voordeel is een hele dikke 20.000 volt vonk en helemaal zelf in te regelen.
Goed en wel trek je dus minder dan 10 draden. Als je MegaJolt gebruikt hoef je amper te kunnen solderen. Mocht je het helemaal niet kunnen, PM me dan even, dan zet ik zo'n ding voor je in elkaar en zet ik er een kenveld in.
Hoe ga je aan de motor komen ? Het lijkt me een lastige motor om aan te komen. Deze motoren zijn destijds gemaakt voor die markten vanwege de ficale PK's. Zo werden er ook speciale uitvoeringen van BMW's gemaakt die net geen M3 waren. Als het maar veel PK's had en minder dan 2 liter inhoud.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl