6 August 2006, 01:42
Jawel hoor. Ik heb een dubbele bobine (DIS of whasted spark) in mijn 240. Draaiend op MegaSquirt, maar dat zou ook het goedkopere systeem kunnen zonder de brandstofinjectie. Een verdeler wil je eigenlijk helemaal niet op je motor hebben, extra slijtage gevoelige onderdelen, energieverlies in de verdelerkap.
Een DIS systeem is zeer makkelijk aan te leggen. Volgens mij heeft de 16v al een triggerwiel voor de brandstofinjectie, maar anders is er zo een te plaatsen. Ik heb goede ervaringen met het EDIS systeem van Ford, maar je kan de bobine's ook rechtstreeks aansturen met de computer.
Werkt erg fijn. En wat mij betreft is het minder gedoe met inkorten van assen, andere verdelerkappen e.d.
Ik ken het blok trouwens niet. Ik ken enkel de B234. Wat is dit voor iets ?
Een DIS systeem is zeer makkelijk aan te leggen. Volgens mij heeft de 16v al een triggerwiel voor de brandstofinjectie, maar anders is er zo een te plaatsen. Ik heb goede ervaringen met het EDIS systeem van Ford, maar je kan de bobine's ook rechtstreeks aansturen met de computer.
Werkt erg fijn. En wat mij betreft is het minder gedoe met inkorten van assen, andere verdelerkappen e.d.
Ik ken het blok trouwens niet. Ik ken enkel de B234. Wat is dit voor iets ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl