19 July 2006, 16:10
Dat "zenuwgas" ontaat alleen maar als je freon sterk verhit, dan ontstaat blauwzuurgas (bv bij solderen). Het gevaar aan ontsnappende freon is dat het zuurstof verdrijft en zwaarder is dan lucht, dat gaf vroeger nog wel eens gevaarlijke situaties tijdens het afblazen van koelmachines in kelders (toen was het nog niet verboden om freon af te laten blazen :wink: )
Het aantrekken van vocht door de compressorolie is idd een probleem. Als ik de slang ga demonteren draai ik meteen kappen op de aansluitingen. Maar volgens mij heb ik niet veel olie meer in mijn compressor als ik zo eens zag wat er over de vloer liep :evil:
Het aantrekken van vocht door de compressorolie is idd een probleem. Als ik de slang ga demonteren draai ik meteen kappen op de aansluitingen. Maar volgens mij heb ik niet veel olie meer in mijn compressor als ik zo eens zag wat er over de vloer liep :evil:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986

