13 July 2006, 21:29
Robbert242DL schreef:lj_dekker schreef:Toevallig heb ik vandaag dus die dvd van Jelmar binnen gekregen. Alles geinstalleerd, maar nu krijg ik een pop up en staat er dat ik Vadis niet kan gebruiken, omdat deze versie expired is.. Iemand die weet hoe ik dit kan omzeilen?
Ja er moet een tekstbestand in je installatiefolder staan (cdinfo.ini). Deze openen in kladblok en staat ergens "warningdays=180" dit getal ophogen naar 9999 ofzo en draaien met die hap (zo ging het bij VADIS 2003 ik neem aan nu nog.... het zoeken waard lijkt me)
Net een DVD'tje gehaald bij Jelmar en als ICT'er moest ik natuurlijk even bekijken hoe dat verhaal met die verloopdatum netjes te omzeilen is...
Op de DVD staat overigens een Word document, VADIS_date.doc, wat beschrijft hoe je na de installatie het bestandje cdinfo.ini moet aanpassen om voorlopig geen last meer te hebben van de geldigheidsdatum.
De beschrijving komt sterk overeen met wat Robert beschreven heeft...
Het mooiste is natuurlijk om het bestande cdinfo.ini aangepast op de DVD te zetten zodat een volgende gebruiker de beschreven handelingen niet meer hoeft uit te voeren.
Ook dat is eenvoudig... Het staat in de directory: \Info\vvindex\ini op de DVD. Dus even een ISO maken van de DVD, deze aanpassen en weer een aangepaste ISO maken om te branden.
Ferdinand Vroom - Volvo C70 2.4i 2006 - info@ferdinandvroom.nl