30 November 2025, 15:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 November 2025, 15:38 door Swipsy.)
(30 November 2025, 01:35)BartJu schreef: Rubber is van zich zelf een soort anti-slip, scuift vaak vor geen (milli)meter. Beetje afwasmiddel kan helpen, als smeermiddel. Maar die dingen zijn idd een uitdageing...
Nee, klopt inderdaad ,die nieuwe zijn te ruim en er zit speling in. Die oorspronkelijk rubbers die eerst op de nieuwe motervin zaten waren waarschijnlijk wel goed, maar had ik inmiddels al 2 van genekt. Vandaar die nieuwe apart gehaald .En ging stuk beter. Kreeg het met de vorige rubbers met geen mogelijkheid voor elkaar.
Ja had vaseline geprobeerd, maar ook dat ging niet. Wat uitdaging betreft ,wel al met al, het is echt een kwestie van geduld en zeer netjes te werk gaan.( goede werktafel etc.) Het geheel is best werk, en het kan gewoonweg tegenzitten met ontkoppelen van de kachelslangen/en die rubbers maar echt moeilijk is het ook weer niet.
Vandaag even take off. Morgen weer verder, want ik ben er nog niet helaas. Nog steeds de 2 delen kachelhuis met de moter de kleppen en de radiateur op/in elkaar zetten. Want dat ging gister ook niet lekker.( controleerde steeds of de vin gecentreerd zat maar liep aan ( handmatig dan).Even pas op de plaats, want dit is niet echt voor herhaling vatbaar. Mits je ervaring ermee hebt.
In dat geval draai je de hand er ook weer niet voor om,en nu maar hopen dat ik de vin goed gecentreerd krijg en dat die nieuwe ( eigenlijk te ruime ) rubbers verders geen problemen geven