Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klap in ophanging bij uitveren
Korte update so far; Gisteren alles nagelopen met wielen eraf en de achterkant op assteunen;
-uitlaat; hangt goed vast, flink sjorren geeft geen contact met body. ophangrubbers zijn goed
-aandrijfas; geen speling in kruiskoppeling of centrale ondersteuning (lager in rubberen huis). 
-Alle bouten en moeren van draagarmen, trekstangen en dwarsstang extra aangehaald. Geen speling. Alle bussen en rubbers zijn nieuw.
-Schokbrekers losgehaald. Bovenste bevestigingspunt (bout) zit vast goed vast aan body. Geen speling op het bovenste oog van de demper die om deze bout hangt. Onderste bout ook aangehaald, geen speling. Dempers zelf geen lekkage of andere afwijkingen zichtbaar. 
-Bouten stabilisatorstang extra aangehaald. Ook hier geen schuur- of andere contactplekken zichtbaar.  

Alle forums nagelezen (nederlands, amerikaans) maar meer dan deze punten lees ik niet. 1 Volvorijders meldde nog een achterklep waarvan de dempers speling hadden wat een bonk gaf. Ik neem aan dat zijn scharnieren dan ook speling hebben gehad. In ieder geval mijn scharnieren en dempers (1 jaar oud) nagekeken; mijn klep is handmatig met geen mogelijkheid in enige speling te bewegen..

Proefrit gisteravond (met lege kofferruimte, zonder gereedschap of reservewiel) gaf helaas nog steeds de klacht. Bij 20 km/u door de woonwijk geven kuilen van bv putten een duidelijke bonk (hoorbaar en voelbaar) bij alleen dat wiel dat door de kuil rijdt. Enige wat ik zelf nog kan bedenken zijn de dempers zelf die inwendig bij de overgang naar rebound bonken. Lijkt mij toch vreemd, 2 jaar oude gasdempers van Bilstein. Of iets in de achteras zelf (of dif.). Zou bv speling in tandwielen van het dif zelf dit kunnen veroorzaken? Laatste idee; de aanslagrubbers van de achteras direct naast de schokdempers ontbreken. Lees dat meerdere zonder deze rubbers rijden en omdat ik zonder belading en korte kuilen al de klappen hoor vermoed ik niet dat dit het euvel is..
Antwoord

Berichten in dit topic
Klap in ophanging bij uitveren - door Kistopwielen - 21 June 2025, 18:26
RE: Klap in ophanging bij uitveren - door Rin - 22 June 2025, 12:23
RE: Klap in ophanging bij uitveren - door Dopski - 22 June 2025, 18:19
RE: Klap in ophanging bij uitveren - door Marc1970 - 22 June 2025, 20:44
RE: Klap in ophanging bij uitveren - door Kistopwielen - 29 June 2025, 11:24
RE: Klap in ophanging bij uitveren - door Marc1970 - 30 June 2025, 13:46
RE: Klap in ophanging bij uitveren - door Mattijs36 - 9 July 2025, 13:51

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  rubbers ophanging henqui 13 9.022 18 March 2009, 11:31
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  Wegligging weg!!?? (ophangrubbers en ophanging) abel doornbos 30 26.389 28 February 2007, 20:09
Laatste bericht: abel doornbos

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)