16 September 2024, 22:50
De draden (opnieuw) isoleren kan in ieder geval geen kwaad. Hoe dan ook goed om kortsluiting te voorkomen.
Als de koperdraden nog goed zijn, en er vooral stroom weglekt, dan zal het mogelijk zelfs helpen.
Dus als je er een betje bij kunt zonder alles te hoeven demonteren, dan zou ik het zeker gewoon proberen. Klein stukje isolatietape ertussen kan dan al genoeg zijn.
Overigens, bij de 340 (1990) zat er geen plus en massa draad aan: de aansturing (in chauffeursdeur) regelde open en dicht via ompolen. dus beide draden kunnen plus en massa worden. Mogelijk bij de 240 ook zo.
Als de koperdraden nog goed zijn, en er vooral stroom weglekt, dan zal het mogelijk zelfs helpen.
Dus als je er een betje bij kunt zonder alles te hoeven demonteren, dan zou ik het zeker gewoon proberen. Klein stukje isolatietape ertussen kan dan al genoeg zijn.
Overigens, bij de 340 (1990) zat er geen plus en massa draad aan: de aansturing (in chauffeursdeur) regelde open en dicht via ompolen. dus beide draden kunnen plus en massa worden. Mogelijk bij de 240 ook zo.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005

