Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Compressor op zn kant
#4
Er zijn zoveel van die dingen, wat een chaos! Types met pistons, 'vanes' en 'scrolls' en swash plate volgen elkaar op. Volvo gebruikte twee types en twee verschillende koelmiddelen: https://turbobricks.com/index.php?thread...ce.356477/

Ik vermoed dat inmiddels de swash plate en/of R134a airco pompen geen oliepomp meer hebben, de olie 'lost op' in het koelmiddel en circuleert als een mist door het hele systeem, wat dan weer zo ontworpen is met diameters, stroomsnelheden en alles dat een flink deel neerslaat in de compressor.

Hoedanook, zou ik zoveel mogelijk de originele lengtes, diktes, orientatie en configuratie van alle onderdelen behouden.

Op een fotootje van een 760 motor zie je dat ze m meer opzij hebben gemonteerd, ongeveer naast het kleppendeksel, zodat ie wat lager uit komt: https://www.ebay.co.uk/itm/285274001268
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Berichten in dit topic
Compressor op zn kant - door hun - 1 September 2024, 21:41
RE: Compressor op zn kant - door Marc1970 - 2 September 2024, 21:32
RE: Compressor op zn kant - door hun - 2 September 2024, 22:36
RE: Compressor op zn kant - door Marc1970 - 3 September 2024, 09:23

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Delco compressor reviseren? petervanriemsdijk 0 2.116 14 May 2018, 23:09
Laatste bericht: petervanriemsdijk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)