4 November 2023, 17:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 November 2023, 17:29 door Marc1970.)
RX5 lijkt iets op basis van lijnolie en dergelijke te zijn. Fertan en RX5 zitten in geen enkel laksysteem, het zijn lapmiddelen. SLechte hechting en het verdraagt alleen huis tuin en keuken verf. Wat op zich prima is. Op waaiboomverf kan je prima met Bison Polymax een ruit vastzetten.
Mijn brouwsel is zinkvef, bruine grondverf (ijzermenie, dat woord zocht ik) polyesterplamuur en industrielak, ook geen laksysteem maar het blijft door de jaren heen wel aardig op z'n plek.
ALs je iets net zo hard en inert als de originele synthetische watergedragen lak wilt benaderen, zou ik die kant op zoeken. 2K zinkprimer bijvoorbeeld, evt. laagje epoxy of polyesterplamuur erover en glad trekken met klare kunsthars, dat houdt steek.
Bij twijfel overleggen met de mensen die de ruitenkit en primer kennen.
Mijn brouwsel is zinkvef, bruine grondverf (ijzermenie, dat woord zocht ik) polyesterplamuur en industrielak, ook geen laksysteem maar het blijft door de jaren heen wel aardig op z'n plek.
ALs je iets net zo hard en inert als de originele synthetische watergedragen lak wilt benaderen, zou ik die kant op zoeken. 2K zinkprimer bijvoorbeeld, evt. laagje epoxy of polyesterplamuur erover en glad trekken met klare kunsthars, dat houdt steek.
Bij twijfel overleggen met de mensen die de ruitenkit en primer kennen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969