16 August 2022, 21:44
Onlangs heb ik de 145 express van Peter Timmer overgenomen. Is een apart model en ik wil er iets stoers van maken.
Nu wil ik graag een b230 motor met m46/m47 plaatsen. Ik heb een aantal verhalen gelezen en vaak word het subframe en/of de tunnelbak verbouwd. Motor moet gekanteld in de motorruimte komen.
Mijn vraag is of het nu echt noodzakelijk is om subframe en tunnelbak aan te passen? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat het ook zonder aanpassingen kan.
Subframe aanpassen doe ik liever niet omdat ik bij de RDW keuring problemen verwacht ( lassen aan draagarmen/subframes) Keuren RDW wil ik wel vanwege verzekeringstechnische redenen. Motor gaat van 82 pk naar ongeveer 140 pk( b23E motor)
Wat is wijsheid?
Nu wil ik graag een b230 motor met m46/m47 plaatsen. Ik heb een aantal verhalen gelezen en vaak word het subframe en/of de tunnelbak verbouwd. Motor moet gekanteld in de motorruimte komen.
Mijn vraag is of het nu echt noodzakelijk is om subframe en tunnelbak aan te passen? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat het ook zonder aanpassingen kan.
Subframe aanpassen doe ik liever niet omdat ik bij de RDW keuring problemen verwacht ( lassen aan draagarmen/subframes) Keuren RDW wil ik wel vanwege verzekeringstechnische redenen. Motor gaat van 82 pk naar ongeveer 140 pk( b23E motor)
Wat is wijsheid?

