Misschien toch een valse lucht probleem.
Pulsair zo ene roestige orgelpijp onder het uitlaatspruitstuk? Is een NOx verlagend fenomeen (wordt niet gemeten bij APK). Die heeft eenwegkleppen in de buurt van de olievuldop. Ik weet niet of/hoe die reageert op de motortemperatuur. En ik denk niet dat Pulsair valse lucht aan de inlaatkant kan veroorzaken omdat het een passief gebeuren aan de uitlaatkant is.
Maar je zou s kunnen proberen alle Pulsair rubberslangen af te doppen. Er zijn mensen die de hele pijp weggooien en de gaten dichten met wat vloeibare pakking en een passend muntstuk erop klemmen. Of draad in tappen en een bout erin draaien.
Of het mengsel is gewoon de hele tijd te arm voor een opgewarmde motor. Komt het backfire al meteen nadat je choke hebt terug geduwd?
Kan je het backfiren van de opgewarmde motor voorkomen door de choke wat uit te trekken (=mengsel verrijken).
Pulsair zo ene roestige orgelpijp onder het uitlaatspruitstuk? Is een NOx verlagend fenomeen (wordt niet gemeten bij APK). Die heeft eenwegkleppen in de buurt van de olievuldop. Ik weet niet of/hoe die reageert op de motortemperatuur. En ik denk niet dat Pulsair valse lucht aan de inlaatkant kan veroorzaken omdat het een passief gebeuren aan de uitlaatkant is.
Maar je zou s kunnen proberen alle Pulsair rubberslangen af te doppen. Er zijn mensen die de hele pijp weggooien en de gaten dichten met wat vloeibare pakking en een passend muntstuk erop klemmen. Of draad in tappen en een bout erin draaien.
Of het mengsel is gewoon de hele tijd te arm voor een opgewarmde motor. Komt het backfire al meteen nadat je choke hebt terug geduwd?
Kan je het backfiren van de opgewarmde motor voorkomen door de choke wat uit te trekken (=mengsel verrijken).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

