18 June 2022, 22:29
Ik heb wel eens gehad dat een airco het niet meer trok omdat het te warm werd (rit naar zuid Frankrijk met 35+ en dan in de file stil komen).
Vandaag kon zo'n stresstestdag zijn voor oudere airco's.
Maar dan komt er dus geen KOUDE lucht meer, aan geen van de zijden.
Dat de blower er links mee ophoudt maar rechts gewoon verder blaast komt me merkwaardig voor. Tenzij er iets slims en automatisch moet gebeuren met kleppen en zo. Dan zou daar dus de meting, de regeling of de uitvoering van verkeerd gaan.
Geen benul van systeem dat in een 240 zat destijds (mijn 76er heeft intussen wel voetventilate, werkte vandaag echt we prettig)
Vandaag kon zo'n stresstestdag zijn voor oudere airco's.
Maar dan komt er dus geen KOUDE lucht meer, aan geen van de zijden.
Dat de blower er links mee ophoudt maar rechts gewoon verder blaast komt me merkwaardig voor. Tenzij er iets slims en automatisch moet gebeuren met kleppen en zo. Dan zou daar dus de meting, de regeling of de uitvoering van verkeerd gaan.
Geen benul van systeem dat in een 240 zat destijds (mijn 76er heeft intussen wel voetventilate, werkte vandaag echt we prettig)
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005