29 May 2022, 20:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31 May 2022, 17:01 door Marc1970.
Edit Reason: Tikfout 30 - 50
)
Dat is niet de standaard opzet. De voorschakelweerstand heeft 3 draden nodig, een blauw vanaf het contactslot aan de kant met 1 pin (waar iemand een verdubbelaar op gezet heeft) en twee bruine aan de kant met twee pinnen (waar nu nog maar één bruine op zit).
Eén bruine komt dan vanaf pin 15 op de startmotor en de andere bruine gaat naar pin 15 op de bobine.
De wit-rode draad is meestal een pulsdraad voor de toerenteller.
Geen simpel antwoord dus helaas. Ik gok dat de blauwe draad vanaf het contactslot komt en de bruine naar de bobine gaat. En dat de voeding van de bobine altijd (in sleutelstand II én III) via de weerstand gaat, en dus tijdens het starten (stand III) niet de extra Volts vanaf de startmotor krijgt.
Kijk s bij de startmotor, of daar een bruine draad op pin 15 zit, of los hangt. Op pin 50 zit hoedanook een blauwgele, en op 30 een dikke rode. Wat je ook doet, maak geen kortsluiting met die dikke rode of haal eerst de accupolen los.
Oeps, tikfout, de inschakeldraad op de starter zit op pin 50, niet 30, per de standaard Bosch nummering: http://www.type2.com/library/identifi/bosterm.htm
Eén bruine komt dan vanaf pin 15 op de startmotor en de andere bruine gaat naar pin 15 op de bobine.
De wit-rode draad is meestal een pulsdraad voor de toerenteller.
Geen simpel antwoord dus helaas. Ik gok dat de blauwe draad vanaf het contactslot komt en de bruine naar de bobine gaat. En dat de voeding van de bobine altijd (in sleutelstand II én III) via de weerstand gaat, en dus tijdens het starten (stand III) niet de extra Volts vanaf de startmotor krijgt.
Kijk s bij de startmotor, of daar een bruine draad op pin 15 zit, of los hangt. Op pin 50 zit hoedanook een blauwgele, en op 30 een dikke rode. Wat je ook doet, maak geen kortsluiting met die dikke rode of haal eerst de accupolen los.
Oeps, tikfout, de inschakeldraad op de starter zit op pin 50, niet 30, per de standaard Bosch nummering: http://www.type2.com/library/identifi/bosterm.htm
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969