14 May 2022, 09:16
Was het wat, die 245D?
Een kennis met (destijds) een 740 diesel heeft ruim 10 jaar geleden eens overwogen om zo'n D24 te laten reviseren en heeft daar gezien de toen al torenhoge kosten direct van afgezien.
Die was na ruim 3 ton al verder "op" dan de meeste redblocks na 5 of 6 ton. De roetmeting bij de APK was elke keer weer spannend.
Afgezien van het heerlijke stationair geluid is er ook niet echt een reden om die te willen, zeker niet nu dat de dieselprijs zelfs in NL die van de benzine al heel erg dichtbij benadert. En een benzine kun je nog op LPG laten lopen.
Compressietest bij een diesel? Die dingen hebben ook bougies, alleen zijn het gloeibougies. Maar, de test vindt plaats via het injectorgat.
Een kennis met (destijds) een 740 diesel heeft ruim 10 jaar geleden eens overwogen om zo'n D24 te laten reviseren en heeft daar gezien de toen al torenhoge kosten direct van afgezien.
Die was na ruim 3 ton al verder "op" dan de meeste redblocks na 5 of 6 ton. De roetmeting bij de APK was elke keer weer spannend.
Afgezien van het heerlijke stationair geluid is er ook niet echt een reden om die te willen, zeker niet nu dat de dieselprijs zelfs in NL die van de benzine al heel erg dichtbij benadert. En een benzine kun je nog op LPG laten lopen.
Compressietest bij een diesel? Die dingen hebben ook bougies, alleen zijn het gloeibougies. Maar, de test vindt plaats via het injectorgat.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47

