Ah die van de deursleutels. Als je kan/wilt sleutelen zet je er een nieuwe kop en riem op (is een stuk lichter dan een complete motor optillen, en minder verzendkosten) en gaan. Elke 1000530 kop past erop, voor 100 euro ga je die wel vinden. Pakkingset ook 100, riem, 20. Kopbouten kan je hergebruiken no problemo.
Maar ik heb inderdaad wel s een complete motor vervangen omdat ie goekoper was dan een koppakkingset. Ook een goed idee, maar die kwam rijdend in een 740 en ik had een takel. Die dingen kosten soms bijna niks.
Of vergeet ik iets? Oh ja de krukaspoelie moet eraf omdat je anders er geen nieuwe riem op krijgt, en die zit met een lelijke grote en strakke bout vast. Waar je een krukas-tegenhoud-tool voor moet verzinnen, kan via het vliegwiel.
Maar ik heb inderdaad wel s een complete motor vervangen omdat ie goekoper was dan een koppakkingset. Ook een goed idee, maar die kwam rijdend in een 740 en ik had een takel. Die dingen kosten soms bijna niks.
Of vergeet ik iets? Oh ja de krukaspoelie moet eraf omdat je anders er geen nieuwe riem op krijgt, en die zit met een lelijke grote en strakke bout vast. Waar je een krukas-tegenhoud-tool voor moet verzinnen, kan via het vliegwiel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

