Oh kijk, het is toch duidelijk in de regels omschreven, bij het kopje Geluid en Milieu: https://apk-handboek.rdw.nl/personenauto...-en-milieu
7. Indien er meer dan één brandstof in het kentekenregister wordt vermeld, worden de milieueisen alleen ten aanzien van LPG of benzine gecontroleerd. Daarbij wordt de navolgende volgorde gehanteerd:
- alleen op LPG, indien bij brandstof of combinatie van brandstoffen een ‘G’ wordt aangegeven;
- alleen op benzine, indien bij brandstof of combinatie van brandstoffen een ‘B’ wordt aangegeven en niet tevens een ‘G’ is vermeld.
En van de rest van de brandstofsystemen wordt alleen lekkage gecontroleerd. Om al die gedoetjes en tijdverlies te voorkomen, haal je dus de benzineslang van de carburateur en dopt m af.
Na de keuring zet je de slang er weer op, want zelfs met een hopeloos rijk lopende benzineafstelling kan je misschien nog net de LPG pomp halen als dat nodig is. Er zijn geen jerrycans voor LPG!
Beter verder debatteren over afstelling, brandstof en wat niet al onder het kopje Motor trouwens.
7. Indien er meer dan één brandstof in het kentekenregister wordt vermeld, worden de milieueisen alleen ten aanzien van LPG of benzine gecontroleerd. Daarbij wordt de navolgende volgorde gehanteerd:
- alleen op LPG, indien bij brandstof of combinatie van brandstoffen een ‘G’ wordt aangegeven;
- alleen op benzine, indien bij brandstof of combinatie van brandstoffen een ‘B’ wordt aangegeven en niet tevens een ‘G’ is vermeld.
En van de rest van de brandstofsystemen wordt alleen lekkage gecontroleerd. Om al die gedoetjes en tijdverlies te voorkomen, haal je dus de benzineslang van de carburateur en dopt m af.
Na de keuring zet je de slang er weer op, want zelfs met een hopeloos rijk lopende benzineafstelling kan je misschien nog net de LPG pomp halen als dat nodig is. Er zijn geen jerrycans voor LPG!
Beter verder debatteren over afstelling, brandstof en wat niet al onder het kopje Motor trouwens.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969