Grappig. Ik heb toevallig de pagina waar je naar verwijst ook gevonden. Dan betekenen die codes dat er een B23A motor in zou moeten liggen. De D in het vin nr. wijst op diesel (?) Afgaande op het cilinderkop nr. zou het een B21E moeten zijn.
Ik denk dat ik na de contactpunten door electr. Accusparks te hebben vervangen, ik de ontsteking op 7 graden heb gezet en er vanuit ging volgens het VIN nr. dat er ee B23A in lag. Maar dat correspondeert niet met wat op de cilinderkop staat. Ik ga nu kijken wat er gebeurt als ik de vervroeging verder terugzet, maar mooi zou zijn als ik wist wat de precieze voorontsteking moet zijn. Overigens E betekent electronisch, maar ik heb een motor met contactpunten en een Pierburg carb. De verdeler zal ik ook nog kijken wat erop staat. Maar op dit moment zit alles er weer in zoals ik hem, goed lopend, had gekocht. Maar nu loopt hij met 7 graden vervroeging zeer slecht. Ik zal de vervroeging eens verder terugdraaien. Kijken wat dat oplevert.
Ik denk dat ik na de contactpunten door electr. Accusparks te hebben vervangen, ik de ontsteking op 7 graden heb gezet en er vanuit ging volgens het VIN nr. dat er ee B23A in lag. Maar dat correspondeert niet met wat op de cilinderkop staat. Ik ga nu kijken wat er gebeurt als ik de vervroeging verder terugzet, maar mooi zou zijn als ik wist wat de precieze voorontsteking moet zijn. Overigens E betekent electronisch, maar ik heb een motor met contactpunten en een Pierburg carb. De verdeler zal ik ook nog kijken wat erop staat. Maar op dit moment zit alles er weer in zoals ik hem, goed lopend, had gekocht. Maar nu loopt hij met 7 graden vervroeging zeer slecht. Ik zal de vervroeging eens verder terugdraaien. Kijken wat dat oplevert.

