21 March 2022, 21:43
Ik heb geen idee welke ontsteking.
Wel het genomede VIn in een aantal decoders ingevuld. Resultaten varieren nogal, qua bouwjaar 1983 of 2013, D3 motor, en nog wat rare combinaties.
Maar deze lijkt wel bij het determineren van jouw auto:
https://www.volvo200.org/modellen/chassisnummer_eng.htm
Nu is het de vraag, wat er dus inligt, is het nog originele B23A, of is er eens een swap geweest, eventueel met de B21ET die je noemt. Motorcodes staan ook ergens op het blok, al weet ik niet zo waar...
Even voor zekerheid:
- je motor liep dus goed met de contactpuntjes/verdeler?
- met electronisch loopt het niet, maar geeft wel backfires?
- contactpunten erop loopt ook niet en geeft backfires?
Is er iets verdraaid tijdens proces? Bougiekabels juist erop geplaats? (ok, categorie 'Duh', maar toch).
Wat voor een electronische ontsteking betreft het trouwens?
Staan er nog nummers op de (oude) verdeler?
Wel het genomede VIn in een aantal decoders ingevuld. Resultaten varieren nogal, qua bouwjaar 1983 of 2013, D3 motor, en nog wat rare combinaties.
Maar deze lijkt wel bij het determineren van jouw auto:
https://www.volvo200.org/modellen/chassisnummer_eng.htm
Nu is het de vraag, wat er dus inligt, is het nog originele B23A, of is er eens een swap geweest, eventueel met de B21ET die je noemt. Motorcodes staan ook ergens op het blok, al weet ik niet zo waar...
Even voor zekerheid:
- je motor liep dus goed met de contactpuntjes/verdeler?
- met electronisch loopt het niet, maar geeft wel backfires?
- contactpunten erop loopt ook niet en geeft backfires?
Is er iets verdraaid tijdens proces? Bougiekabels juist erop geplaats? (ok, categorie 'Duh', maar toch).
Wat voor een electronische ontsteking betreft het trouwens?
Staan er nog nummers op de (oude) verdeler?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005