8 February 2022, 07:18
(7 February 2022, 22:06)BartJu schreef: Ik weet niet hoe anders 76 en 92 zijn, ookk twee buislampjes. Bij laatste 2 APKs moest er een van beiden vervangen.
Wel met het 2jaar interval, dus bij alle APKs van afgelopen vijfenhalf jaar. Onthouden omdat het het de eerste keer ook het enige punt was.
Aannames maken is niet verkeerd, zolang je maar controleert of aanname klopt. Dat was de conclusie die ik trok.
Klopje op lampglas zou mij juist op verkeerde been zetten: dat niet het H4 peertje zelf, maar een gammel contact de boosdoener zou zijn.
Ja dat is cruciaal, maar helaas leiden aannames vaak tot het overslaan van stappen. Ik moet nu zelfs even denken aan het probleem met een FPR waarvan ik op basis van controles had aangenomen dat die goed zou zijn. Helaes Pindakaas, die controles bleken niet dekkend.
Mee eens dat een klopje een gammel contact tot leven kan wekken, maar niet bij grote stromen. Een koplamp vebruikt relatief veel ampères en dan gaat de Wet van Ohm veel invloed hebben. En het is wat Marc ook zegt: als er al een goede stekker is, dan is het die van een H4 lamp wel. En dat is om precies die reden zo gemaakt.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47