13 December 2021, 20:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 December 2021, 20:36 door BartJu.)
Erover inzitten is niet nodig. Maar onder een 76er moest de tunnel wat geruimd worden (naar ik meen via hamertje-tik). Vooral op de plek waar de tellerkabel een nu wat krappe bocht moet maken. Maar met weinig middelen is het wel pas te maken. Is mm-werk, geen ombouw.
Een 245 in 1976 in Gotenburg geassembleerd heeft die genoemde gaten zeker niet. Pas voorzien in de tijd dat de bakken ook zo lang werden, ik heb geen idee wanneer dat is doorgevoerd. Lijkt me ook het moment dat de tunnel ietsje ruimer is gemaakt.
Beide gevallen geen showstoppers, maar wel goed om van te vore te benoemen. Doe er je voordeel mee (of niet).
Owja, nog een opmerking: verder is deze conversie zeker aan te bevelen: stuk rustiger qua toeren, met name vanaf 80/uur!
Bedenk nu trouwens dat er mogelik nog een verschil is tussen vroeg en laat:
In mijn dash is het OD lampje groen, OD staat default aan, en lampje ook. Later is het lampje oranje/rood, meen ik. Dan is default dus OD aan, lampje uit. En daar hoort dan een ander relais bij (andere kleur). Maar dat is natuurlijk ook wel te fixen.
Hier ook onlangs opmerking over gekregen van een gerenormeerd beroeps-volvoclasic-monteur. Hij beweerde dat ik OD moest zetten, omdat de bak anders de 3de wil overslaan en daardoor ook de OD teveel belast zou worden. Ik herken dit gedrag overigens niet. Iemand hier een mening over?
Een 245 in 1976 in Gotenburg geassembleerd heeft die genoemde gaten zeker niet. Pas voorzien in de tijd dat de bakken ook zo lang werden, ik heb geen idee wanneer dat is doorgevoerd. Lijkt me ook het moment dat de tunnel ietsje ruimer is gemaakt.
Beide gevallen geen showstoppers, maar wel goed om van te vore te benoemen. Doe er je voordeel mee (of niet).
Owja, nog een opmerking: verder is deze conversie zeker aan te bevelen: stuk rustiger qua toeren, met name vanaf 80/uur!
Bedenk nu trouwens dat er mogelik nog een verschil is tussen vroeg en laat:
In mijn dash is het OD lampje groen, OD staat default aan, en lampje ook. Later is het lampje oranje/rood, meen ik. Dan is default dus OD aan, lampje uit. En daar hoort dan een ander relais bij (andere kleur). Maar dat is natuurlijk ook wel te fixen.
Hier ook onlangs opmerking over gekregen van een gerenormeerd beroeps-volvoclasic-monteur. Hij beweerde dat ik OD moest zetten, omdat de bak anders de 3de wil overslaan en daardoor ook de OD teveel belast zou worden. Ik herken dit gedrag overigens niet. Iemand hier een mening over?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005