5 December 2021, 17:32
Die lijst herken ik uit diverse andere topics.
Even neuzelen: dit is de draaddikte, niet de 'spoeddikte'.
De stapjes van 12-13-14 lijken klein, maar werken door tot de 4de macht. Hierdoor zijn de 12s ongeveer 2maal zo stijf als de 14s. (uitwerking)
Zelf wil ik ook nog terug van de 14mm HD-estate naar de 13mmstandard-estate/HD-sedan versie. Ben bang dat onder een 245 met een (bescheiden 45L) LPGtank de 12-standaard-sedan te licht is. Maar op dat punt ben ik nogal van de 'Procrastinate now!' beweging....
Benieuwd naar hoe je verschil ervaart!
Even neuzelen: dit is de draaddikte, niet de 'spoeddikte'.
De stapjes van 12-13-14 lijken klein, maar werken door tot de 4de macht. Hierdoor zijn de 12s ongeveer 2maal zo stijf als de 14s. (uitwerking)
Zelf wil ik ook nog terug van de 14mm HD-estate naar de 13mmstandard-estate/HD-sedan versie. Ben bang dat onder een 245 met een (bescheiden 45L) LPGtank de 12-standaard-sedan te licht is. Maar op dat punt ben ik nogal van de 'Procrastinate now!' beweging....

Benieuwd naar hoe je verschil ervaart!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005