Met de juiste bobine erin loopt de motor nu, maar niet strak. Ergens zit er iets niet goed.
Ik vermoed toch dat er nog iets niet klopt en ga nu de + naar de bobine en de - vanaf de verdeler controleren door er een andere draad langs te leggen.
Vooraf aan mijn vraag:
Ik heb al eens met een multimeter een draad gecontroleerd naar mijn mistlamp, die deed het niet. Deze leek gewoon te geleiden bij controle met een multimeter.
Met een led gaf deze licht maar met de originele lamp erin deed ie niets. Uiteindelijk bleek de originele vastgeknepen kabelschoen de stroom niet meer goed te geleiden.
Maar blijkbaar toch genoeg voor een led.
Mijn vraag:
De ballastweerstand bij mijn 245 heeft een waarde van 1.3 ohm. Kan het zijn dat als de draad naar de bobine slecht contact maakt dit ook een soort van weerstand maakt en de waarde bij de bobine dan niet klopt, sterker nog de bobine zou kunnen opblazen?
Is met een multimeter na te gaan of de plus of min draad ook echt in orde is?
Ik begrijp ondanks de uitleg, niet hoe je het rekensommetje maakt van een 1.5 ohm (primair) bobine met daarvoor een ballastweerstand van 1.3 ohm,
wanneer je het vergelijkt met enkel een 3 ohm bobine (of is het simpelweg 1.5 + 1.3 = 2.8 ohm).
Accuspark meldt dat beide manieren van aansluiten op een elektrisch ontstekingsblokje correct zijn.
Ik vermoed toch dat er nog iets niet klopt en ga nu de + naar de bobine en de - vanaf de verdeler controleren door er een andere draad langs te leggen.
Vooraf aan mijn vraag:
Ik heb al eens met een multimeter een draad gecontroleerd naar mijn mistlamp, die deed het niet. Deze leek gewoon te geleiden bij controle met een multimeter.
Met een led gaf deze licht maar met de originele lamp erin deed ie niets. Uiteindelijk bleek de originele vastgeknepen kabelschoen de stroom niet meer goed te geleiden.
Maar blijkbaar toch genoeg voor een led.
Mijn vraag:
De ballastweerstand bij mijn 245 heeft een waarde van 1.3 ohm. Kan het zijn dat als de draad naar de bobine slecht contact maakt dit ook een soort van weerstand maakt en de waarde bij de bobine dan niet klopt, sterker nog de bobine zou kunnen opblazen?
Is met een multimeter na te gaan of de plus of min draad ook echt in orde is?
Ik begrijp ondanks de uitleg, niet hoe je het rekensommetje maakt van een 1.5 ohm (primair) bobine met daarvoor een ballastweerstand van 1.3 ohm,
wanneer je het vergelijkt met enkel een 3 ohm bobine (of is het simpelweg 1.5 + 1.3 = 2.8 ohm).
Accuspark meldt dat beide manieren van aansluiten op een elektrisch ontstekingsblokje correct zijn.