1 December 2021, 21:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 December 2021, 22:15 door Grey240Polar.)
Da's echt letterlijk een klusje van niks. Even accupool los en 2 schroefjes aan de achterzijde van de koolborstelhouder/spanningsregelaar eruit en je pakt het ding er zo uit.
En als het acculampje tijdens het rijden plots is gaan branden, dan kun je iets dergelijks verwachten:
![[Afbeelding: bhQgX7C.jpg]](https://i.imgur.com/bhQgX7C.jpg)
En daar hoeft de dynamo dus zeker niet ervoor uit.
![[Afbeelding: thumb?id=16845667&m=0&n=1&lng=nl&ccf=94077822]](https://cdn.autodoc.de/thumb?id=16845667&m=0&n=1&lng=nl&ccf=94077822)
Met zwak oplichtende laadlampjes heb ik in de Amazon die ik ooit had ook wel te maken gehad, tevens wilde het (bimetaal) knipperrelais maar heel langzaam of zelfs niet gaan als ik ook op de rem trapte. Oorzaak: slecht contact van de dikke draden.
En als het acculampje tijdens het rijden plots is gaan branden, dan kun je iets dergelijks verwachten:
![[Afbeelding: bhQgX7C.jpg]](https://i.imgur.com/bhQgX7C.jpg)
En daar hoeft de dynamo dus zeker niet ervoor uit.
Met zwak oplichtende laadlampjes heb ik in de Amazon die ik ooit had ook wel te maken gehad, tevens wilde het (bimetaal) knipperrelais maar heel langzaam of zelfs niet gaan als ik ook op de rem trapte. Oorzaak: slecht contact van de dikke draden.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47