30 November 2021, 13:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 November 2021, 13:56 door Marc1970.)
- blauw vanaf stuurslot
- bruin na de ballastweerstand naar + van de bobine
---------- maak daarvan een standaard 12V ontsteking met contactpuntjes ----------------->
- blauw vanaf contactslot naar + van de bobine
Dat scheelt weer een factor of 2 3 in dingen die stuk kunnen zijn en/of slecht contact kunnen maken.
De bedrading van de bobine is een goed beginpunt. Hij krijg constante plus op pin 15 met een (blauwe) draad, en wordt geaard vanaf de verdeler via een zwart draadje naar het boutje waar de puntjes en de condensator op zitten (elektrisch verbonden ook).
In de verdeler heb je dus een boutje met daarop de puntjes, de condensor en de zwarte draad, dit boutje mag geen contact maken met de body vd verdeler. Een laatste draadje is een zeer flexibel koperen massakabeltje vanaf de grondplaat wel naar de body vd verdeler.
Geen zorg, al deze draadjes heb ik al s vergeten en/of kapot aangetroffen en/of kort gesloten en uiteindelijk komt t toch goed.
- bruin na de ballastweerstand naar + van de bobine
---------- maak daarvan een standaard 12V ontsteking met contactpuntjes ----------------->
- blauw vanaf contactslot naar + van de bobine
Dat scheelt weer een factor of 2 3 in dingen die stuk kunnen zijn en/of slecht contact kunnen maken.
De bedrading van de bobine is een goed beginpunt. Hij krijg constante plus op pin 15 met een (blauwe) draad, en wordt geaard vanaf de verdeler via een zwart draadje naar het boutje waar de puntjes en de condensator op zitten (elektrisch verbonden ook).
In de verdeler heb je dus een boutje met daarop de puntjes, de condensor en de zwarte draad, dit boutje mag geen contact maken met de body vd verdeler. Een laatste draadje is een zeer flexibel koperen massakabeltje vanaf de grondplaat wel naar de body vd verdeler.
Geen zorg, al deze draadjes heb ik al s vergeten en/of kapot aangetroffen en/of kort gesloten en uiteindelijk komt t toch goed.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969