29 November 2021, 21:11
Ik zou toch s de hele ballastweerstand-handel uit je auto halen en de blauwe draad vanaf het contact op een 12V standaard (3 ohm) bobine zetten.
1,5 ohm bobines zie ik meest in combinatie met een ballastweerstand zoals: https://www.ebay.co.uk/itm/322962133653. De ballasttruc is eigenlijk alleen maar een manier om de bobine tijdens het starten te oversturen, meer niet.
ALs de motor eenmaal draait, is de weerstand 1,5 en 1,5 is ook 3 ohm.
Kijk ook ff na of alle isolatie ringetjes en doorvoerdingetjes van de verdeler nog op hun plek zitten.
1,5 ohm bobines zie ik meest in combinatie met een ballastweerstand zoals: https://www.ebay.co.uk/itm/322962133653. De ballasttruc is eigenlijk alleen maar een manier om de bobine tijdens het starten te oversturen, meer niet.
ALs de motor eenmaal draait, is de weerstand 1,5 en 1,5 is ook 3 ohm.
Kijk ook ff na of alle isolatie ringetjes en doorvoerdingetjes van de verdeler nog op hun plek zitten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969