15 November 2021, 00:39
Volgens mij is de voorschakelweerstand een ander geval dat de interne primaire weerstand van een bobine. Er staat meest niks, of iets van "12V No external resistance needed" op bobines. Staat er echt "3 ohm" op die bobines of heb je dat gemeten? De voorschakelweerstand zou 9 ohm moeten zijn.
Er komt ergens een blauwe draad met 12V vanaf het contactslot, die moet op pin + van een 12V bobine gaan en dan krijg je vonken zou je zeggen. Leg s draadje direct van de accu naar de + vd bobine, dan zal ie toch wel werken.
AHa in het Volvo handboek wordt 2,7 tot 3 ohm gegeven voor een ontsteking met puntjes, 1,8 tot 2 voor breakerless voor jouw motor en 1,1 tot 1,3 voor computerized (de EZK varianten). Ik weet niet waarvoor die kleine verschillen nodig zijn.
Er komt ergens een blauwe draad met 12V vanaf het contactslot, die moet op pin + van een 12V bobine gaan en dan krijg je vonken zou je zeggen. Leg s draadje direct van de accu naar de + vd bobine, dan zal ie toch wel werken.
AHa in het Volvo handboek wordt 2,7 tot 3 ohm gegeven voor een ontsteking met puntjes, 1,8 tot 2 voor breakerless voor jouw motor en 1,1 tot 1,3 voor computerized (de EZK varianten). Ik weet niet waarvoor die kleine verschillen nodig zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969