23 October 2021, 13:31
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 October 2021, 13:33 door Grey240Polar.)
Haynes zegt dit m.b.t. de fuseekogels:
"On early models, the control arm balljoint is bolted to the control arm and to the bottom of the strut; the nut which secures the balljoint to the strut is only accessible from inside the strut after the strut cartridge has been removed."
"On later models, the balljoint is connected to the strut by a housing bolted to the bottom of the strut. It's accessible from the outside, so there's no need to remove the shock absorber."
In de instructies maakt men het onderscheid bij "pre-1978 vehicles". Daarnaast wordt gemeld dat de fuseekogels bij "1979 and later models with power steering" tussen links en rechts niet meer onderling uitwisselbaar zijn.
Over verschil in diameter van de astap wordt niet gesproken, wellicht valt dit samen met de wijziging van de bevestigingswijze van de fuseekogels.
"On early models, the control arm balljoint is bolted to the control arm and to the bottom of the strut; the nut which secures the balljoint to the strut is only accessible from inside the strut after the strut cartridge has been removed."
"On later models, the balljoint is connected to the strut by a housing bolted to the bottom of the strut. It's accessible from the outside, so there's no need to remove the shock absorber."
In de instructies maakt men het onderscheid bij "pre-1978 vehicles". Daarnaast wordt gemeld dat de fuseekogels bij "1979 and later models with power steering" tussen links en rechts niet meer onderling uitwisselbaar zijn.
Over verschil in diameter van de astap wordt niet gesproken, wellicht valt dit samen met de wijziging van de bevestigingswijze van de fuseekogels.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47

