1 September 2021, 10:49
De afgelopen tijd heeft mijn auto met B23A, contactpuntje, LPG weer wat nukken. Af en toe start hij in 1 keer, af en toe slaat hij niet aan, lijkt zichzelf te verzuipen en start dan met wat moeite op 2 of 3 cilinders. Gisteren bedacht hij daarnaast ook dat het na een km of 40 tijd was voor een nieuw kunstje: inhouden en hikjes tijdens het stationair lopen. Uitwisselen van bougies, bougiekabels, rotor, verdelerkap, contactpuntje en bobine lijkt geen verschil te maken. Voorschakelweerstand heb ik nog niet vervangen.
Er zit nu een bobine met voorschakelweerstand in, kan ik die ongestraft vervangen door een bobine zonder voorschakelweerstand (en dan dus ook de voorschakelweerstand overbruggen)?
Er zit nu een bobine met voorschakelweerstand in, kan ik die ongestraft vervangen door een bobine zonder voorschakelweerstand (en dan dus ook de voorschakelweerstand overbruggen)?
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km