25 June 2021, 00:32
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 June 2021, 00:37 door Raymond_63.)
..beetje ge-experimenteert, of beter gezegd, nagemaakt van een al lang geleden verzinsel vooruitlopend op wat we later Bi-Fuel zijn gaan noemen. De LPG-mengstukken welke in feite een benzinemotor afknijpen, liggen nu in een bakkie..
De beide Stromberg's hebben een stuk blinde gieting, geen idee waarvoor dit op een ander auto voor zou kunnen dienen. Deze heb ik doorboord. Dan kom je net ná de venturi uit en vóór de gasklep. Perfecte plek dus..
![[Afbeelding: 51268757031_da30bcce94_k.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51268757031_da30bcce94_k.jpg)
Kan net, er blijft voldoende vlees over.. míts je absoluut recht boort..!!
![[Afbeelding: 51268016842_f6c4ebac47_k.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51268016842_f6c4ebac47_k.jpg)
Ziet er wat ruw uit, maar dat helpt het verlijmen..
![[Afbeelding: 51269487929_9721ece973_k.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51269487929_9721ece973_k.jpg)
Simpelweg 12mm leiding buis met een verdikking middels een soldeerwartel..
![[Afbeelding: 51268942803_cbdb92efb1_k.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51268942803_cbdb92efb1_k.jpg)
..en verlijmt met dit bv soort prut. Deze is warmte en brandstof-/oliebestendig..
![[Afbeelding: 51268016552_752f71136c_k.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51268016552_752f71136c_k.jpg)
en zo zit het op z'n plaats..
![[Afbeelding: 51268016992_0c034f5298_k.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51268016992_0c034f5298_k.jpg)
![[Afbeelding: 51269488349_42395be929_k.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51269488349_42395be929_k.jpg)
Ik gebruik een K&N inlegfilter, dat geeft voor het LPG een hoop minder weerstand. Ondanks de betere locatie van de toevoer in de carburateurs, de toename van, lees 'terug naar origineel', van 32 naar 42 inlaatdiameter. Komt ie toch nog vacuüm tekort, en da's niet zo vreemd. Dan simpelweg de inlaat op maat maken. Deze dop ben ik te lijf gegaan met wat speedboren, met precies hetzelfde totaal aan doorlaat als de carburateur(s). 1 gaatje van zes erbij en hij loopt meteen lager stationair. Voorlopig laat ik het zo. Soms vindt ie het niet zo fijn laag in toeren maar w'l als het ff kan blijven lopen. Bovendien heb ik hem afgesteld bij een graad of 30, en daar reageert ie ook op..
![[Afbeelding: 51269785405_97eecdcc7a_k.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51269785405_97eecdcc7a_k.jpg)
Resultaat is beter starten, oppakken zoals op benzine, véél beter trekken. Hij is er gewoon sneller van geworden. Ik hoef minder gas te geven voor dezelfde prestatie als voorheen, vanwege de originele doorlaat.
Nu nog een paar stacks monteren om de luchtsnelheid wat op te voeren. En ik heb een kleine intercoolert van een Honda gekregen om eens te zien of dat, zelfs op een carburateurmotor iets oplevert..
..dat dus..
De beide Stromberg's hebben een stuk blinde gieting, geen idee waarvoor dit op een ander auto voor zou kunnen dienen. Deze heb ik doorboord. Dan kom je net ná de venturi uit en vóór de gasklep. Perfecte plek dus..
![[Afbeelding: 51268757031_da30bcce94_k.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51268757031_da30bcce94_k.jpg)
Kan net, er blijft voldoende vlees over.. míts je absoluut recht boort..!!
![[Afbeelding: 51268016842_f6c4ebac47_k.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51268016842_f6c4ebac47_k.jpg)
Ziet er wat ruw uit, maar dat helpt het verlijmen..
![[Afbeelding: 51269487929_9721ece973_k.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51269487929_9721ece973_k.jpg)
Simpelweg 12mm leiding buis met een verdikking middels een soldeerwartel..
![[Afbeelding: 51268942803_cbdb92efb1_k.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51268942803_cbdb92efb1_k.jpg)
..en verlijmt met dit bv soort prut. Deze is warmte en brandstof-/oliebestendig..
![[Afbeelding: 51268016552_752f71136c_k.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51268016552_752f71136c_k.jpg)
en zo zit het op z'n plaats..
![[Afbeelding: 51268016992_0c034f5298_k.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51268016992_0c034f5298_k.jpg)
![[Afbeelding: 51269488349_42395be929_k.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51269488349_42395be929_k.jpg)
Ik gebruik een K&N inlegfilter, dat geeft voor het LPG een hoop minder weerstand. Ondanks de betere locatie van de toevoer in de carburateurs, de toename van, lees 'terug naar origineel', van 32 naar 42 inlaatdiameter. Komt ie toch nog vacuüm tekort, en da's niet zo vreemd. Dan simpelweg de inlaat op maat maken. Deze dop ben ik te lijf gegaan met wat speedboren, met precies hetzelfde totaal aan doorlaat als de carburateur(s). 1 gaatje van zes erbij en hij loopt meteen lager stationair. Voorlopig laat ik het zo. Soms vindt ie het niet zo fijn laag in toeren maar w'l als het ff kan blijven lopen. Bovendien heb ik hem afgesteld bij een graad of 30, en daar reageert ie ook op..
![[Afbeelding: 51269785405_97eecdcc7a_k.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51269785405_97eecdcc7a_k.jpg)
Resultaat is beter starten, oppakken zoals op benzine, véél beter trekken. Hij is er gewoon sneller van geworden. Ik hoef minder gas te geven voor dezelfde prestatie als voorheen, vanwege de originele doorlaat.
Nu nog een paar stacks monteren om de luchtsnelheid wat op te voeren. En ik heb een kleine intercoolert van een Honda gekregen om eens te zien of dat, zelfs op een carburateurmotor iets oplevert..
..dat dus..