4 June 2021, 06:15
In mijn B200F gebruik ik altijd Bosch WR7DC+ bougies. Ik zel eens wat langer laten zitten en ze er af en toe eens uit draaien voor inspectie.
Af en toe inspecteren lijkt me sowieso wel goed want bij mijn vorige 245 zag ik daardoor problemen met het benzine/lucht mengsel ruim eerder aankomen dan dat de ECU met storingscodes begon te gooien. En bij mijn huidige 245 kon ik ook zien dat er iets niet pluis was, en dat bleek een lekke koppakking te zijn.
Die vreemde eend in de bijt, d.w.z. de G motor, is volgens Wikipedia:
"G - LH2.4 Jetronic but without catalytic converter, CO adjustment on the AMM (similar to LH2.2 Jetronic). Some models without O2 sensor, others with O2 sensor which requires regular replacement at intervals due to lead fouling. For markets in which unleaded fuel was rare in the early 1990s, e.g. Eastern Europe."
Af en toe inspecteren lijkt me sowieso wel goed want bij mijn vorige 245 zag ik daardoor problemen met het benzine/lucht mengsel ruim eerder aankomen dan dat de ECU met storingscodes begon te gooien. En bij mijn huidige 245 kon ik ook zien dat er iets niet pluis was, en dat bleek een lekke koppakking te zijn.
Die vreemde eend in de bijt, d.w.z. de G motor, is volgens Wikipedia:
"G - LH2.4 Jetronic but without catalytic converter, CO adjustment on the AMM (similar to LH2.2 Jetronic). Some models without O2 sensor, others with O2 sensor which requires regular replacement at intervals due to lead fouling. For markets in which unleaded fuel was rare in the early 1990s, e.g. Eastern Europe."
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47