18 May 2021, 21:58
(18 May 2021, 21:47)Mark244 schreef:Ik wil niet eigenwijs doen, maar waarom spreekt de Greenbooks dan van 2 types:(17 May 2021, 23:51)ZOAB schreef: Ik denk dat dat net het overgangsjaar is..
Draai je wiel volledig naar links of rechts, en kijk achter je remklauw, onderop de veerpoot. Zie je rondom de fuseekogel vier boutjes, dan heb je de nieuwe versie.
Ook het oude model veerpoot heeft aan de onderkant een tussenstuk wat met 4 boutjes vastzit, dit tussenstuk zit dan weer op de fuseekogel.
Vroeg -1979: fuseekogel lossen door de losse schokdemper uit de "schokbrekerhuls" te halen, en dan met een lange verlenging onderin de veerpoot de moer losdraaien om de fuseekogel te vervangen.
Laat 1980-: de fijne constructie met de 4 boutjes die we allebei eerder omschreven.
(@JES: sorry, het overgangsjaar is dus niet 1986 maar 79/80, jij hebt sowieso een late versie: wees blij
)
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012

