27 April 2021, 20:03
Mijn 240 heeft sinds november een B230FK op kenteken staan. Ben maar voor de 135 pk op kenteken gegaan, anders werd het een andere keuring. Wat je nodig hebt:
Motorcode. staat in onderblok gegraveerd, niet te dik overheen verven!
Factuur van de motor
Kenteken van de auto waar de motor uitkomt. Deze auto moet ook als sloper aangemerkt zijn bij de rdw.
Zorgen dat de ombouw netjes is gedaan.
Ik merkte meteen dat de stemming hierdoor beter werd! Rest van de medewerkers kwam ook even kwijlen bij de auto. Tijdens de remmentest sprong een van de remslangen vooraan. Normaal kun je dan een nieuwe keuringsafspraak maken. Omdat de keurmeester goede zin had na het zien van ombouw zei hij: ga maar naar die en die garage in Venlo, laat het maken en dan keuren we daarna meteen verder. Ik dus op de handrem 5km rijden naar die garage, maar daarna wel netjes verder geholpen!
Apart detail: Auto weegt na keuring ineens ledig 1515 kg. 200kg zwaarder! Ik heb hier met de keuring geen inzage in gehad. Zag het pas toen ik het pasje thuis kreeg. Er werd wel gevraagd hoe vol de tank zat. Verder niks. Nou is de b230fk vast wat zwaarder dan een b200f, turbo, intercooler, enz. Maar toch geen 200kg!
Maarja, wegenbelasting wel omhoog natuurlijk. Bij navraag bij de RDW kreeg ik te horen dat het ledig gewicht vaak zo laag mogelijk wordt gehouden door fabrikanten. Als ik het niet vertrouwde moest ik maar een herweging aanvragen. Ik ga eerst maar eens wegen hier in de buurt ergens.
Verder wel veel plezier van het hogere koppel en de M90 bak!
Motorcode. staat in onderblok gegraveerd, niet te dik overheen verven!
Factuur van de motor
Kenteken van de auto waar de motor uitkomt. Deze auto moet ook als sloper aangemerkt zijn bij de rdw.
Zorgen dat de ombouw netjes is gedaan.
Ik merkte meteen dat de stemming hierdoor beter werd! Rest van de medewerkers kwam ook even kwijlen bij de auto. Tijdens de remmentest sprong een van de remslangen vooraan. Normaal kun je dan een nieuwe keuringsafspraak maken. Omdat de keurmeester goede zin had na het zien van ombouw zei hij: ga maar naar die en die garage in Venlo, laat het maken en dan keuren we daarna meteen verder. Ik dus op de handrem 5km rijden naar die garage, maar daarna wel netjes verder geholpen!
Apart detail: Auto weegt na keuring ineens ledig 1515 kg. 200kg zwaarder! Ik heb hier met de keuring geen inzage in gehad. Zag het pas toen ik het pasje thuis kreeg. Er werd wel gevraagd hoe vol de tank zat. Verder niks. Nou is de b230fk vast wat zwaarder dan een b200f, turbo, intercooler, enz. Maar toch geen 200kg!
Maarja, wegenbelasting wel omhoog natuurlijk. Bij navraag bij de RDW kreeg ik te horen dat het ledig gewicht vaak zo laag mogelijk wordt gehouden door fabrikanten. Als ik het niet vertrouwde moest ik maar een herweging aanvragen. Ik ga eerst maar eens wegen hier in de buurt ergens.
Verder wel veel plezier van het hogere koppel en de M90 bak!