9 April 2021, 10:32
(9 April 2021, 01:03)Volvo240 schreef: Peil je wel is je olie dan?
Of kijk je maar 1 keer in de 2 jaar?
Klepseals van die dingen is ook altijd een zwak punt.
Maar oke je zegt het zelf eigenlijk al 5 ton met lpg ... Dat is niet niks.
Lpg geeft ook extra onderhoud wat vaak in de praktijk ook niet gebeurt.
Word vaak pas wat gedaan als alles al naar de kloten is.
Meeste mensen die met dit soort prijscategorie auto's rijden die tanken en kijken verder helemaal nergens naar 9 van de 10 keer.
Inhoudelijk is wet waarschijnlijk wel waar wat je zegt. Maar het doet me toch ook wel denken aan de wegenwachter die me een jaar of wat geleden kwam helpen. Was nog in de oldtimer is 25 jaar tijd. Die begon bij voorbaat al te roepen dat ie het zat was dat al die mensen maar een goedekope oude auto kochten om m op te rijden zonder er iets aan te doen, en dat hij dan steeds mocht komen opdraven, want als je een oldtimer wilt rijden, dan moet je er wel verstand van hebben en er zelf aan kunnen sleutelen, zo vond hij.
Ik heb hem er toen op gewezen dat ik de auto al vele jaren had, en dat ik thuis keurig mijn onderhoud deed, en dat ik op een stormachtig dag langs de kant van de weg nou eenmaal niet mijn gereedschap bij me heb. En dat ik geen lid ben om alleen maar zijn salaris te betalen. Kortom, ik vond dat toen een wat overhaaste conclusie voor iemand die net pas ter plekke kwam en toevallig blauwe platen op de auto zag zitten. En inhoudelijk droeg het niet echt bij natuurlijk.
Anyway, ik dwaal af. Ik rij zelf die auto nog steeds dus, op LPG vooral. Ook de XC rijdt op LPG.
En dat brengt me weer iets dichter bij topic: welk extra onderhoud bedoel je bij precies?
Bedoel je vaker onderhoud omdat zaken harder slijten, of onderhoud aan de zaken die je op enkel benzine niet hoeft te doen (de LPG installatie zelf bv)?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005

