2 April 2021, 12:27
Als je er een hele dag voor reserveert moet het zeker lukken om de complete kachel uit te bouwen en weer terug te plaatsen, en dan heb je ook nog tijd om bijvoorbeeld de kachelradiator schoon te maken, vaak zitten daar de nodige blaadjes in.
Een versleten kachelmotor kun je eigenlijk alleen vervangen. Ik heb eens geprobeerd een oude kachelmotor uit elkaar te halen, maar dat lukte me niet zonder de boel te slopen.
Zorg dus dat je een andere (nieuwe of goede gebruikte) klaar hebt liggen.
Maar de complete kachel vervangen door een andere unit kan ook, heb ooit een kachel uit een donorauto (een 87'er volgens mij) in mijn 244 gezet, die was precies hetzelfde. Het enige wat wel belangrijk is: Airco of geen airco.
Een versleten kachelmotor kun je eigenlijk alleen vervangen. Ik heb eens geprobeerd een oude kachelmotor uit elkaar te halen, maar dat lukte me niet zonder de boel te slopen.
Zorg dus dat je een andere (nieuwe of goede gebruikte) klaar hebt liggen.
Maar de complete kachel vervangen door een andere unit kan ook, heb ooit een kachel uit een donorauto (een 87'er volgens mij) in mijn 244 gezet, die was precies hetzelfde. Het enige wat wel belangrijk is: Airco of geen airco.
Volvo 244 DL B21A M46 11-1974 (project)
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997

