27 January 2021, 19:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 January 2021, 19:56 door Grey240Polar.)
Als ik naar mijn 245 kijk op de RDW site, dan is het verschil tussen rijklaar en max. toegestane massa ruim 525 kg.
Als je dat allemaal op of achter de achteras hebt liggen, dan is het geen wonder dat die zo ver inveert. O.a. vanwege de naar huidige maatstaven enorme overhang.
Ik heb zo'n 7000 km op 14 mm dikke veren gereden die een lengte van 410 mm hadden. I.c.m. gewone oliedempers vond ik dit onbeladen snoeihard.
Ik rijd nu een tijdje op 13 mm dikke, 435 mm lange veren gekoppeld aan gewone oliedempers (nee, de Koni Sports zitten er nu even niet onder). Dit is veel softer maar niet deinerig. Zodra je dat laatste woord moet gaan gebruiken is m.i. de vering en/of demping versleten en is dit eigenlijk niet het veerkarakter van deze auto's toen ze nieuw waren.
Als je dat allemaal op of achter de achteras hebt liggen, dan is het geen wonder dat die zo ver inveert. O.a. vanwege de naar huidige maatstaven enorme overhang.
Ik heb zo'n 7000 km op 14 mm dikke veren gereden die een lengte van 410 mm hadden. I.c.m. gewone oliedempers vond ik dit onbeladen snoeihard.
Ik rijd nu een tijdje op 13 mm dikke, 435 mm lange veren gekoppeld aan gewone oliedempers (nee, de Koni Sports zitten er nu even niet onder). Dit is veel softer maar niet deinerig. Zodra je dat laatste woord moet gaan gebruiken is m.i. de vering en/of demping versleten en is dit eigenlijk niet het veerkarakter van deze auto's toen ze nieuw waren.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47