9 January 2021, 21:07
Even terugkomend op dit fenomeen: ik ontdekte net dat de Suzuki Jimny voor RHD voertuigen verschillende lengtes veren kreeg tussen L en R aan de achterzijde. De LHD uitvoeringen hadden gewoon even lange veren.
Redenen: accu, bestuurder en Panhard-"pull" zitten daar allemaal aan dezelfde kant in geval van een RHD voertuig, terwijl bij LHD uitvoeringen de bestuurder die andere twee in evenwicht brengt. Simpele oplossing: rechts gewoon een wat langere veer.
Wat verder kijkend kun je het ook bij Land Rovers vinden waarbij een RHD voertuig rechtsvoor 1 cm langere veren kreeg gemonteerd terwijl LHD's gewoon twee dezelfde veren kregen. Zo zie je maar...
Als ik dan naar onze 240's kijk:
Bestuurder: links.
Reservewiel: links.
Panhard-"pull": links (bij de Jimny zit ie andersom).
Accu: links.
Het zou me niet verbazen als het in de UK en Australië dus niet zo erg is.
Redenen: accu, bestuurder en Panhard-"pull" zitten daar allemaal aan dezelfde kant in geval van een RHD voertuig, terwijl bij LHD uitvoeringen de bestuurder die andere twee in evenwicht brengt. Simpele oplossing: rechts gewoon een wat langere veer.
Wat verder kijkend kun je het ook bij Land Rovers vinden waarbij een RHD voertuig rechtsvoor 1 cm langere veren kreeg gemonteerd terwijl LHD's gewoon twee dezelfde veren kregen. Zo zie je maar...
Als ik dan naar onze 240's kijk:
Bestuurder: links.
Reservewiel: links.
Panhard-"pull": links (bij de Jimny zit ie andersom).
Accu: links.
Het zou me niet verbazen als het in de UK en Australië dus niet zo erg is.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47