3 January 2021, 21:51
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 January 2021, 22:11 door Grey240Polar.)
Als je er een beetje op googelt komt links-rechts verschil veel voor en wordt alleen gezien als een probleem als er een duidelijke aanleiding voor is. Voor een 850 wordt 25,4 mm (1 ") verschil tussen links en rechts als acceptabel gezien.
Onze wegen zijn niet symmetrisch, maar iets of wat bol. Bovendien nemen we rotondes dezelfde kant op en zijn dezelfde wielen steeds het haasje als het gaat om stoepranden of bermen. En die 75-100 kg zak vlees en botten zit doorgaans alleen in de auto en dus achter het stuur. Uiteindelijk slijt en raakt e.e.a. dus niet symmetrisch vermoeid.
Hier nog iets van de Engelse Volvo Owners Club over het fenomeen bij de 700/900 serie. Doorzakkende veren hebben in de praktijk vooral invloed op de achterzijde en de bestuurderszijde.
De verstelbare Panhardstang is alleen nodig als je het onderstel gaat verlagen.
Onze wegen zijn niet symmetrisch, maar iets of wat bol. Bovendien nemen we rotondes dezelfde kant op en zijn dezelfde wielen steeds het haasje als het gaat om stoepranden of bermen. En die 75-100 kg zak vlees en botten zit doorgaans alleen in de auto en dus achter het stuur. Uiteindelijk slijt en raakt e.e.a. dus niet symmetrisch vermoeid.
Hier nog iets van de Engelse Volvo Owners Club over het fenomeen bij de 700/900 serie. Doorzakkende veren hebben in de praktijk vooral invloed op de achterzijde en de bestuurderszijde.
De verstelbare Panhardstang is alleen nodig als je het onderstel gaat verlagen.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47