29 November 2020, 19:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 November 2020, 20:28 door Grey240Polar.)
Ja, dat is eigenlijk best wel gek, maar tegelijkertijd ook niet.
Ik heb nu ervaring met twee identieke 245's die allebei in januari 1992 op kenteken waren gezet. Ze roesten hetzelfde maar ook verschillend. Factoren als hoe de auto's werden geparkeerd en gebruikt zullen ook zeker hun invloed hebben.
*Nr. 1* was waarschijnlijk een auto die de nachten bij een vorige eigenaar in een garage doorbracht. Deze ontwikkelde bij mij (altijd buiten) in de loop der tijd roest in een stukje dorpel en op diverse plekken van de bodemplaat, waaronder het stuk kokerbalk boven de veerschotels achter en het stuk plaatstaal boven de achterbumper. Maar de deuren en wielkuipen waren nog puntgaaf toen ik de auto na ruim 12 jaar bezit en gebruik als enige auto in 2018 inruilde, die auto was toen dus ruim 26 jaar oud.
*Nr. 2* had bij aankoop (ook 26 jaar oud, dus) reeds nieuw plaatstaal in de achterwielkuipen, onder de achterbumper en ik vermoed ook een andere achterklep (er zit nl. een "240 GLE" logo op). Wel heb ik ook bij deze auto wat laswerk aan de kokerbalk boven de achterste veerschotel moeten doen. Dorpels en deuren zijn vooralsnog OK, en de voordeur van de bestuurder draagt iig hetzelfde chassisnr. als onder de motorkap. Dat heb ik bij een leenauto wel eens anders gezien, die had een donordeur.
Als je bij de specialist bent, laat je 244 dan toch ook even op de brug zetten. Hij weet waar hij naar moet kijken. Een dikke laag tectyl wil nog wel eens wat verbergen, maar hopelijk is hij ook van onderen zo hard als het lijkt.
Succes!
Ik heb nu ervaring met twee identieke 245's die allebei in januari 1992 op kenteken waren gezet. Ze roesten hetzelfde maar ook verschillend. Factoren als hoe de auto's werden geparkeerd en gebruikt zullen ook zeker hun invloed hebben.
*Nr. 1* was waarschijnlijk een auto die de nachten bij een vorige eigenaar in een garage doorbracht. Deze ontwikkelde bij mij (altijd buiten) in de loop der tijd roest in een stukje dorpel en op diverse plekken van de bodemplaat, waaronder het stuk kokerbalk boven de veerschotels achter en het stuk plaatstaal boven de achterbumper. Maar de deuren en wielkuipen waren nog puntgaaf toen ik de auto na ruim 12 jaar bezit en gebruik als enige auto in 2018 inruilde, die auto was toen dus ruim 26 jaar oud.
*Nr. 2* had bij aankoop (ook 26 jaar oud, dus) reeds nieuw plaatstaal in de achterwielkuipen, onder de achterbumper en ik vermoed ook een andere achterklep (er zit nl. een "240 GLE" logo op). Wel heb ik ook bij deze auto wat laswerk aan de kokerbalk boven de achterste veerschotel moeten doen. Dorpels en deuren zijn vooralsnog OK, en de voordeur van de bestuurder draagt iig hetzelfde chassisnr. als onder de motorkap. Dat heb ik bij een leenauto wel eens anders gezien, die had een donordeur.
Als je bij de specialist bent, laat je 244 dan toch ook even op de brug zetten. Hij weet waar hij naar moet kijken. Een dikke laag tectyl wil nog wel eens wat verbergen, maar hopelijk is hij ook van onderen zo hard als het lijkt.
Succes!
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47