25 November 2020, 19:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 November 2020, 20:00 door Marc1970.)
Dat er lucht in een leiding zit, is de reden dat het lampje aangaat. Het reageert op drukverschil in het 'boven' en 'onder' remcircuit, supergevoelig ook nog. Hier Dave heeft een prachtig schemaatje van de ontlucht volgorde: https://www.240turbo.com/volvo240bigbrakes.html
Stel dat je dat zelf gaat doen, er is een goede kans dat je de rubbertjes in de hoofdremcilinder verslijt op een stuk roestige binnenkant als je de 'los pompen vast los pompen' etc methode gebruikt. Probeer een apparaat te vinden wat de vloeistof van onder naar boven drukt dan wel zuigt.
Stel dat je dat zelf gaat doen, er is een goede kans dat je de rubbertjes in de hoofdremcilinder verslijt op een stuk roestige binnenkant als je de 'los pompen vast los pompen' etc methode gebruikt. Probeer een apparaat te vinden wat de vloeistof van onder naar boven drukt dan wel zuigt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

