24 November 2020, 17:47
Beste Volvo-liefhebbers,
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een 244 uit '84 met nauwelijks 2 ton op de teller, in 2009 geïmporteerd uit Zweden. Door de vorige eigenaar is aan technisch onderhoud niet bespaard: er zit duizenden euro's aan facturen bijgevoegd bij de auto. En dat merk je, auto rijdt heerlijk. Heel blij mee.
Hoe keurig ie onder de motorkap en van binnen is, op de carrosserie is wel wat aan te merken. Het stomme is dat ie in grote lijnen er nog heel goed uit ziet, maar bij de spatborden en deurportieren aardig wat roest heeft (zie foto's).
Uiteraard wil ik dat allemaal aanpakken en in volle glorie laten herleven. Echter wil ik op korte termijn zorgen dat de roest in ieder geval niet erger wordt. Wat is dan wijsheid? Proberen te schuren, of is ie daarvoor te ver door? Spatbordflares/beschermers, for the time being? Andere suggesties?
Ben benieuwd, dank!
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een 244 uit '84 met nauwelijks 2 ton op de teller, in 2009 geïmporteerd uit Zweden. Door de vorige eigenaar is aan technisch onderhoud niet bespaard: er zit duizenden euro's aan facturen bijgevoegd bij de auto. En dat merk je, auto rijdt heerlijk. Heel blij mee.
Hoe keurig ie onder de motorkap en van binnen is, op de carrosserie is wel wat aan te merken. Het stomme is dat ie in grote lijnen er nog heel goed uit ziet, maar bij de spatborden en deurportieren aardig wat roest heeft (zie foto's).
Uiteraard wil ik dat allemaal aanpakken en in volle glorie laten herleven. Echter wil ik op korte termijn zorgen dat de roest in ieder geval niet erger wordt. Wat is dan wijsheid? Proberen te schuren, of is ie daarvoor te ver door? Spatbordflares/beschermers, for the time being? Andere suggesties?
Ben benieuwd, dank!


