12 November 2020, 20:58
Ik heb de indruk dat ik zo intussen wel weer wjzer word. Maar of ik nu dichter bij het antwoord van mijn dilemma kom?
Ik ben met de B21A op LPG in combinatie met automaat niet overdreven bang dat er te veel power op de achterwielen komt. Maar of een stabi dus het rollen in langere, snellere bochten (bv klaverblad) beperkt is ook nog de vraag dus. En wat het doet icm met de HD veren is ook te bezien.
De 14mm veren zijn inderdaad wel stug. De drempel spring je op en af, redelijk direct volg je de 'lijn van de hobbel in de weg'. Niet veel uitsmeren in tijd en afstand dus.
Gelukkig was Volvo destijds helder in de communicatie naar de consument: de wegligging is veilig...
Ik ben met de B21A op LPG in combinatie met automaat niet overdreven bang dat er te veel power op de achterwielen komt. Maar of een stabi dus het rollen in langere, snellere bochten (bv klaverblad) beperkt is ook nog de vraag dus. En wat het doet icm met de HD veren is ook te bezien.
De 14mm veren zijn inderdaad wel stug. De drempel spring je op en af, redelijk direct volg je de 'lijn van de hobbel in de weg'. Niet veel uitsmeren in tijd en afstand dus.
Gelukkig was Volvo destijds helder in de communicatie naar de consument: de wegligging is veilig...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005

