10 November 2020, 23:02
De achteras is zelf al een behoorlijke stabilisatorstang, de 16 mm vangt het kleine beetje beweging in de rubbers bussen op en zet de aandrijving nog wat vierkanter op de weg.
Zwaardere vering doet hetzelfde, houdt de achterkant vlakker op de weg.
Voordeel is meer en langer grip in de bocht, en nadeel daarvan is volgens mij dat ie bij teveel vermogen in de bochten veel later het binnenwiel optilt, wat een soort veiligheidsventiel is voor RWD auto's. Aandrijving valt deels weg, achterkant breekt niet uit, auto vliegt niet uit de bocht. Nou was dat toch al bijna onmogelijk bij de 240.
De draagrubbers vd achteras zijn zeker lastige dingen. Die van de draag- en reactiearmen gaan wel.
Zwaardere vering doet hetzelfde, houdt de achterkant vlakker op de weg.
Voordeel is meer en langer grip in de bocht, en nadeel daarvan is volgens mij dat ie bij teveel vermogen in de bochten veel later het binnenwiel optilt, wat een soort veiligheidsventiel is voor RWD auto's. Aandrijving valt deels weg, achterkant breekt niet uit, auto vliegt niet uit de bocht. Nou was dat toch al bijna onmogelijk bij de 240.
De draagrubbers vd achteras zijn zeker lastige dingen. Die van de draag- en reactiearmen gaan wel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

