29 October 2020, 17:06
Die flens zal bij mij dan ook wel inderdaad zo uitgevoerd zijn; dat heb ik dus goed gezien. Net als op jouw meegestuurde foto van Turbo tricks. Alleen is dit natuurlijk wel een uitvoering met een opvoerpomp in de tank omdat er 3 pijpstukjes op zitten. De maat van 8 cm die jij op de foto laat zien, is bij mij 7.8 cm. Dat zal wel peanuts zijn. Kruipolie heb ik al geprobeerd. Zit er al 3 dagen op. Waarom ik de tank open wil maken: dit is een 245-er die al heel lang bij mij buiten stond en nu binnen, waarbij door het kortstondig warmdraaien de tank langzamerhand helemaal leegverbruikt was en de brandstofpomp vastliep door vuil uit de tank. Pomp heb ik weer aan de gang gekregen; tank geïnspecteerd via vulopening mbv endoscoop maar kon weinig goed zien hoe vuil de tank was. Daarom besloten om via de vlotterflens te openen en hopen dan beter te kunnen kijken of het echt noodzakelijk is om de tank te spoelen zonder te demonteren. Spoelen zou ik dan doen met een doorzichtig voorfilter voor de brandstofpomp en dan recirculeren. Ik ga morgen dan maar proberen het los te wrikken op de een of andere manier en hopen dat eea heel blijft. Dank voor je hulp tot zover!! Voorzover je het interessant mocht vinden: ik ben ook nog in het bezit van een andere 245 ex Toncar service auto en een 123GT en een 1800ES - allen in niet-rijdende staat. Nu ik met pensioen ben, ga ik eea aanpakken. Wish me luck....!