26 October 2020, 23:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 October 2020, 23:47 door Dopski.)
De afgelopen week voortvarend gestart met de voorwiellagers, remklauwen, -schijven en -blokken aan de voorkant.
Het plaatsen ging allemaal vrij aardig.
Echter het ontluchten zat nogal tegen. Eerst nog met behulp van zwaartekracht en een lang doorzichting slangetje zelf zuigen. Maar de vervolgstap bij het halen van een paar nieuwe flessen remvloeistof, was het aanschaffen van zon drukpotje. Dat werkt wel makkelijk. Pedaal was steeds redelijk hard maar na de motor starten en rem gebruiken werd hij toch zacht. Bij de derde ronde merkte ik dat het pedaal al eigenlijk gelijk vrij hard werd na de eerste klauw ontluchten (klauw LA). Dat was net de klauw waar de nippel niet van los wilde komen en het schroefdraad van het nippeltje beschadigd was. Nog redelijk schoon gekregen maar ook de nieuwe nippel bleek toch iets te lekken. Met het wiel eraf zag ik dat ook de blokken op waren; verdomd goeie trillingsplaatjes zaten daarop of de klauw zat sowieso al vast, want geluid maken deed ie niet.
Dus ook die worden nu vervangen en is eigenlijk het hele remsysteem nu nieuw muv de HRC, handrem en achter schijven.
Ik zoek nog even een goede plek om foto's te uploaden. Photobucket krijg ik nog wel aan de praat, ook zonder links maar zet er tegenwoordig een mooi watermerk doorheen.
Het plaatsen ging allemaal vrij aardig.
Echter het ontluchten zat nogal tegen. Eerst nog met behulp van zwaartekracht en een lang doorzichting slangetje zelf zuigen. Maar de vervolgstap bij het halen van een paar nieuwe flessen remvloeistof, was het aanschaffen van zon drukpotje. Dat werkt wel makkelijk. Pedaal was steeds redelijk hard maar na de motor starten en rem gebruiken werd hij toch zacht. Bij de derde ronde merkte ik dat het pedaal al eigenlijk gelijk vrij hard werd na de eerste klauw ontluchten (klauw LA). Dat was net de klauw waar de nippel niet van los wilde komen en het schroefdraad van het nippeltje beschadigd was. Nog redelijk schoon gekregen maar ook de nieuwe nippel bleek toch iets te lekken. Met het wiel eraf zag ik dat ook de blokken op waren; verdomd goeie trillingsplaatjes zaten daarop of de klauw zat sowieso al vast, want geluid maken deed ie niet.
Dus ook die worden nu vervangen en is eigenlijk het hele remsysteem nu nieuw muv de HRC, handrem en achter schijven.
Ik zoek nog even een goede plek om foto's te uploaden. Photobucket krijg ik nog wel aan de praat, ook zonder links maar zet er tegenwoordig een mooi watermerk doorheen.