25 October 2020, 23:03
Ik geloof meteen dat die scharnieren regelmatig smeren vaak helpt, en dat er dan geen problemen mee zijn. De motorkap van mijn andere 244 sluit veel beter aan, en lijkt niet krom. Die auto is bijna 41 jaar oud.
De komende tijd denk ik nog even na over wat ik er verder mee kan doen. Misschien is het ook niet onverstandig om het hier eens met de schadehersteller over te hebben. Ik heb een aantal stukken paravan vervangen, achteraf bleek dat de rand die aansluit op de motorkap in de eerste instantie op sommige punten wat te laag zat. Na alles goed te hebben opgemeten bij de andere auto wist ik nu ook zeker waar ik naartoe moest werken, en was het redelijk snel opgelost. Dus daarvan weet ik zeker dat het klopt. Hopelijk is het goed op te lossen zonder dat ik een andere motorkap nodig heb.
De komende tijd denk ik nog even na over wat ik er verder mee kan doen. Misschien is het ook niet onverstandig om het hier eens met de schadehersteller over te hebben. Ik heb een aantal stukken paravan vervangen, achteraf bleek dat de rand die aansluit op de motorkap in de eerste instantie op sommige punten wat te laag zat. Na alles goed te hebben opgemeten bij de andere auto wist ik nu ook zeker waar ik naartoe moest werken, en was het redelijk snel opgelost. Dus daarvan weet ik zeker dat het klopt. Hopelijk is het goed op te lossen zonder dat ik een andere motorkap nodig heb.
Volvo 244 DL B21A M46 11-1974 (project)
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997