11 May 2020, 23:22
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 May 2020, 23:29 door Nicolaas H.)
Valt mee. Dit is de 'truc'.
1. Werk met z'n tweeën.
2. Haal het kapotte scharnier eruit.
3. Laat het andere scharnier zitten, je maatje houdt de deur vast.
4. Draai het nieuwe scharnier vast in de auto.
5. Draai het 'losvast' in de deur.
6. Doe de deur voorzichtig dicht.
7. Duw de deur op z'n goede plek, voel met je vingers of het plaatwerk op elkaar aansluit. Let op de sierstrip.
8. Doe de deur voorzichting weer open en draai alles goed vast.
9. Controleer of de deur mooi in het slot valt [boiiiiiing] en of het plaatwerk nog steeds mooi aansluit. Wees secuur/niet gauw tevreden!
Als de ogen bij het openen weer verschuiven, doe je het nogmaals met een 'vast-los' in plaats van een 'los-vast' gedraaid scharnier.
Ik had het nooit eerder gedaan maar na de tips van dit forum, kreeg ik het snel voor elkaar.
1. Werk met z'n tweeën.
2. Haal het kapotte scharnier eruit.
3. Laat het andere scharnier zitten, je maatje houdt de deur vast.
4. Draai het nieuwe scharnier vast in de auto.
5. Draai het 'losvast' in de deur.
6. Doe de deur voorzichtig dicht.
7. Duw de deur op z'n goede plek, voel met je vingers of het plaatwerk op elkaar aansluit. Let op de sierstrip.
8. Doe de deur voorzichting weer open en draai alles goed vast.
9. Controleer of de deur mooi in het slot valt [boiiiiiing] en of het plaatwerk nog steeds mooi aansluit. Wees secuur/niet gauw tevreden!
Als de ogen bij het openen weer verschuiven, doe je het nogmaals met een 'vast-los' in plaats van een 'los-vast' gedraaid scharnier.
Ik had het nooit eerder gedaan maar na de tips van dit forum, kreeg ik het snel voor elkaar.
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]