28 June 2006, 20:42
MP schreef:Ik heb ooit een databeest aangelegd van de 140/160/240/260 modellen, omdat ik toch wel wilde weten over wat en hoe. Ben altijd al een autospotter geweest.
De basis is zeer divers. Internet, boeken, folders, autojaarboeken, Haynes, Volvo-geschiedenisboeken.... Als je die info met elkaar matcht kom je veel te weten. Overigens klopt er van de verschillende bronnen vaak ook geen hout. Maar als je een beetje nadenkt en foto's vergelijkt, dan komt er wel structuur in.
Er zijn inderdaad bergen 242's in Europa geleverd als L, DL, GL en GT (ik had 't idd alleen over de turbo-modellen, maar dat stond er niet). Overigens schijnen er ook 262 DL verkocht te zijn in Zweden. (Dus geen Bertone C). Maar dat kunnen er nooit meer dan een 10-tal zijn geweest.
Ach So, mooi, zo iets had ik ook, maar met een verhuizing en ruimtegebrek is dat toen allemaal verdwenen. Helaas.
En over die 262 DL is hier al heel wat geschreven. En daar zijn de aantallen exact van bekend. (3099 MY76 en 230 MY77)
Overigens gebruik ik voor mijn research "VOLVO Gothenburg sweden" van Christer Olsson.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480

