28 June 2006, 19:56
Ja, hoe kan een '92-er 240 uit België komen. Toen was de productie daar idd al gestopt. (Hij werd toen alleen nog in Torslanda (fabriek 1) gebouwd.)
De productiecapaciteit was in '92 toch echt al vol met de 850 en de 740.
(En dit hoef ik niet uit een boekje te halen want dat is mij in Gent zelf meegedeeld)
En inderdaad dat staatje betreft dus alleen de productie aantallen van Gent. En daar liegen ze niet over.
BTW
je moet niet vergeten dat de capaciteit in 2003 enorm is opgeschroefd, van maximaal 140.000 op jaar basis naar 270.000 op jaarbasis, en dat dit jaar de capaciteit van Gent op bijna 400.000 moet komen. (i.v.m. de nieuwe C30)
Totdat Born dichtging (capaciteit van circa 170.000) was dit de grootste VOLVO-fabriek. Nu is dat Gent.
De productiecapaciteit was in '92 toch echt al vol met de 850 en de 740.
(En dit hoef ik niet uit een boekje te halen want dat is mij in Gent zelf meegedeeld)
En inderdaad dat staatje betreft dus alleen de productie aantallen van Gent. En daar liegen ze niet over.
BTW
je moet niet vergeten dat de capaciteit in 2003 enorm is opgeschroefd, van maximaal 140.000 op jaar basis naar 270.000 op jaarbasis, en dat dit jaar de capaciteit van Gent op bijna 400.000 moet komen. (i.v.m. de nieuwe C30)
Totdat Born dichtging (capaciteit van circa 170.000) was dit de grootste VOLVO-fabriek. Nu is dat Gent.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480