3 March 2020, 22:54
Dat effect is maximaal als je ze zo ver mogelijk achter de as legt...
Wat me wel opviel bij de foto's: banden zijn 205/45R17. Die zijn ook al ruim 3,5 cm (5%) kleiner dan de originele 185/80R14.Dat geeft ook al meer ruimte. Maar het verklaart niet het verschil voor-achter.
Zijn veren en dempers achter nog goed?
Mijn 245 heeft ooit, lang geleden nieuwe veren gekregen, hij lag achter zo laag dat ik de drempel in de straat kon raken met de trekhaak. Daarna niet meer.
Kennlijk waren de veren wat 'moe' na 30 jaar. Moet wel toegeven dat het HD veren werden, wegens de LPG. (maar achteraf had ik beter gewone kunnen doen, rij zelden met belasting, LPG tank is klein (45 L nominaal). En veert onbelast wel wat (te) stug hiermee.
Wat me wel opviel bij de foto's: banden zijn 205/45R17. Die zijn ook al ruim 3,5 cm (5%) kleiner dan de originele 185/80R14.Dat geeft ook al meer ruimte. Maar het verklaart niet het verschil voor-achter.
Zijn veren en dempers achter nog goed?
Mijn 245 heeft ooit, lang geleden nieuwe veren gekregen, hij lag achter zo laag dat ik de drempel in de straat kon raken met de trekhaak. Daarna niet meer.
Kennlijk waren de veren wat 'moe' na 30 jaar. Moet wel toegeven dat het HD veren werden, wegens de LPG. (maar achteraf had ik beter gewone kunnen doen, rij zelden met belasting, LPG tank is klein (45 L nominaal). En veert onbelast wel wat (te) stug hiermee.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005

